Zážitkové lety do konca roka za akciové ceny

Zážitkové lety

VFR NIGHT

Kvalifikácia

VFR Noc (Visual Flight Rules Night) je letecká kvalifikácia, ktorá umožňuje pilotovi lietať podľa vizuálnych letových pravidiel (VFR) počas nočných podmienok. Táto kvalifikácia je ideálna pre pilotov, ktorí chcú lietať po západe slnka alebo pred východom slnka, keď sú svetelné podmienky obmedzené.

Výhody kvalifikácie VFR Noc:

  • Možnosť lietať po západe slnka, čo zvyšuje flexibilitu pri plánovaní letov.
  • Príprava na zložitejšie kvalifikácie, napríklad IFR (Instrument Flight Rules).
  • Rozšírenie praktických zručností pilota a zvýšenie bezpečnosti v prípade, že sa let predĺži do nočných hodín.

Priebeh kurzu

Minimálne požiadavky

Uchádzač musí mať licenciu LAPL(A) alebo PPL(A).

V prípade licencie LAPL(A) je potrebné preukázať dostatočnú prax, ktorá zahŕňa minimálne 10 hodín letového času po získaní licencie a 5 hodín školenia na lietanie podľa prístrojov.

Pilot musí mať platnú lekársku prehliadku triedy LAPL Medical alebo Class 2 Medical, s príslušným rozšíreným vyšetrením pre nočné lety.

Teoretická časť kurzu

Školenie o špecifikách nočného lietania, vrátane navigácie, meteorológie a prevádzky lietadla za zníženej viditeľnosti.

Príprava na zvládanie psychologických a fyziologických aspektov letu v noci, ako je napríklad orientácia a adaptácia zraku.

Praktická časť kurzu

Minimálne 5 hodín nočného lietania

Praktický letový výcvik sa vykonáva na letisku vybavenom nočným osvetlením

Kvalifikácia VFR Noc je povinná pre týchto pilotov:

  1. Piloti pripravujúci sa na IFR (Instrument Flight Rules):
  • Ak pilot plánuje absolvovať výcvik na získanie kvalifikácie pre prístrojové lietanie (IR), musí mať kvalifikáciu VFR Noc.
  • Je to preto, že IFR zahŕňa schopnosť zvládať lety za všetkých viditeľnostných podmienok, vrátane noci.
  1. Piloti v komerčnej leteckej prevádzke (CPL):
  • Ak chce pilot s licenciou PPL pokračovať na CPL (Commercial Pilot License), kvalifikácia VFR Noc je povinnou súčasťou jeho výcviku podľa nariadení EASA.
  1. Piloti plánujúci nočné lety:
  • Piloti s licenciami LAPL(A) alebo PPL(A), ktorí chcú vykonávať nočné lety podľa pravidiel VFR, musia absolvovať tento výcvik, pretože bez neho sú oprávnení lietať len počas dňa.

Kedy je vhodné absolvovať výcvik VFR Noc?

  1. Po získaní základnej licencie (LAPL/PPL):
  • Je ideálne absolvovať výcvik krátko po získaní základnej licencie, keď má pilot čerstvé praktické skúsenosti a je pripravený rozšíriť svoje schopnosti. To zvyšuje jeho sebadôveru a flexibilitu pri plánovaní letov.
  1. Pred pokročilými kvalifikáciami:
  • Pred vstupom do výcviku IFR alebo CPL je vhodné mať už skúsenosti s nočným lietaním.
  1. Pre praktické potreby:
  • Ak pilot plánuje lietať dlhšie trasy, ktoré môžu presahovať do nočných hodín, alebo ak často lieta v zimnom období, keď sa stmieva skôr, táto kvalifikácia mu umožní bezpečne pokračovať v lete po západe slnka.

Význam výcviku VFR Noc:

Kvalifikácia VFR Noc nielenže zvyšuje praktické možnosti pilota, ale tiež pripravuje na zvládanie zložitých situácií, ktoré môžu nastať počas nočného lietania, ako sú obmedzené vizuálne referencie a orientácia. Preto sa odporúča aj pre pilotov, ktorí ju nepotrebujú z legislatívneho hľadiska, ale chcú zlepšiť svoje zručnosti a bezpečnosť.

Po ukončení výcviku má byť pilot spôsobilý vykonať let v podmienkach VMC podľa pravidiel VFR v noci bezpečne, byť spôsobilý efektívne riešiť núdzové situácie a vykonávať príslušné postupy.

Kontaktný formulár

Google reCaptcha: Neplatný kľúč stránky.